Mėgstamiausių grupių ir atlikėjų įvairovė moksleivių tarpe

Mėgstamiausių grupių ir atlikėjų įvairovė moksleivių tarpe (21)

Dalinuosi su Jumis jau dvidešimt pirma savo darbo dalimi ir jei seksite nuorodas, susirinksite visą darbą.

6 pav. Moksleivių mėgstamiausių grupių ir atlikėjų įvairovė (%).

Taip pat atlikdami tyrimą siekėme sužinoti, ar pradinių klasių moksleiviai užaugę norėtų būti panašūs į mėgstamus atlikėjus ir kodėl (5 kl.). 45,8% – atsakė teigiamai, motyvuodami, jog būtų įžymūs, gražūs, turėtų daug gerbėjų, keliautų po pasaulį, patinka šokti ir dainuoti; 14,5% – atsakė neigiamai, nurodydami scenos baimę, nemokėjimą dainuoti ar kurti dainų. 39,5% – neturi nuomonės (7 paveikslas).

7 pav. Moksleivių atsakymai, ar jie norėtų būti panašūs į mėgstamus atlikėjus (%).

Anketose mokiniai parašė, kad namuose dažniausiai jie klausosi kokią nori muziką. Tik 24 % respondentų teigė, kad namuose tėvai ar kiti šeimos nariai parenka muziką klausymui. Likusi dalis moksleivių (76%) į šį klausią atsakė neigiamai.
Tolesniu (7 kl.) klausimu siekėme išsiaiškinti, ar respondento tėvai domisi, kokią muziką jis klauso. Tik 51% – atsakė teigiamai, deja, 49% – nurodė, kad tėvai nesidomi. Galima daryti prielaidą, jog jei tėvai nelavina vaikų muzikinio skonio, tai vargu ar vėliau moksleivis pamėgs Nacionalinę filharmoniją ar meniškai vertingą šiuolaikinę populiariąją muziką.
Į klausimą, ar patinka muzikos pamokos, kodėl – 76% mokinių, atsakė teigiamai, motyvuodami tuo, kad patinka muzika, sužino apie ją tai, ko dar nežinojo, lanko muzikos mokyklą, chorą, nori tapti muzikantais, dainininkais. Tačiau 24% – nurodė neigiamą atsakymą, kadangi muzikos pamoka jiems yra neįdomi, reikia rašyti natas, nepatinka groti dūdele, dainuoti, nemėgsta liaudiškų dainų (8 paveikslas).

8 pav. Moksleivių požiūris į muzikos pamokas (%).
72,9% III-IV klasių moksleiviams patinka muzikos kūriniai, kuriuos jie klauso per muzikos pamokas, deja, 27,1% – atsakė neigiamai (9 paveikslas). Šie neigiami atsakymai dar kartą patvirtino, kad mokiniams įdomesnė yra ta muzika, kurios jie negirdi mokykloje per muzikos pamokas.

9 pav. Mokinių požiūris į muzikos pamokoje klausomą muziką (%).

Muzika yra ne tik malonus laisvalaikio leidimo būdas, bet ir efektyvi priemonė skatinanti dirbti našiau ir produktyviau. Esama kitų naudingų šalutinių muzikos efektų – sumažėja nuovargis, įtampa. Muzika vis dažniau medikų, psichologų taikoma kaip terapinė priemonė. Taigi pateikėme moksleiviams klausimą, kam jie klausosi šiuolaikinės populiariosios muzikos. 43% – atsakė, kad atsipalaiduotų, 34% – kad pasidžiaugtų muzika, 23% – kad įgautų energijos. Bendras atsakymų vaizdas pateiktas 10 paveiksle.

10 pav. Atsakymai, kam moksleiviai klausosi šiuolaikinės populiariosios muzikos (%).

Atlikdami tyrimą siekėme sužinoti, ar muzika moksleiviams yra svarbi. Į šį klausimą 41,2% – atsakė, kad labai svarbi, 32,9% – nurodė, kad muzika jiems yra svarbi, 24,7% – teigė, kad nelabai svarbi ir tik 1% – mano, kad nesvarbi (11 paveikslas).

11 pav. Ar muzika mokiniams yra svarbi (%).

1 dalis.

20 dalis.

21 dalis patalpinta: 2015-01-24