Mėgstamiausių grupių ir atlikėjų įvairovė moksleivių tarpe (21)
Dalinuosi su Jumis jau dvidešimt pirma savo darbo dalimi ir jei seksite nuorodas, susirinksite visą darbą.
6 pav. Moksleivių mėgstamiausių grupių ir atlikėjų įvairovė (%).
Taip pat atlikdami tyrimą siekėme sužinoti, ar pradinių klasių moksleiviai užaugę norėtų būti panašūs į mėgstamus atlikėjus ir kodėl (5 kl.). 45,8% – atsakė teigiamai, motyvuodami, jog būtų įžymūs, gražūs, turėtų daug gerbėjų, keliautų po pasaulį, patinka šokti ir dainuoti; 14,5% – atsakė neigiamai, nurodydami scenos baimę, nemokėjimą dainuoti ar kurti dainų. 39,5% – neturi nuomonės (7 paveikslas).
7 pav. Moksleivių atsakymai, ar jie norėtų būti panašūs į mėgstamus atlikėjus (%).
Anketose mokiniai parašė, kad namuose dažniausiai jie klausosi kokią nori muziką. Tik 24 % respondentų teigė, kad namuose tėvai ar kiti šeimos nariai parenka muziką klausymui. Likusi dalis moksleivių (76%) į šį klausią atsakė neigiamai.
Tolesniu (7 kl.) klausimu siekėme išsiaiškinti, ar respondento tėvai domisi, kokią muziką jis klauso. Tik 51% – atsakė teigiamai, deja, 49% – nurodė, kad tėvai nesidomi. Galima daryti prielaidą, jog jei tėvai nelavina vaikų muzikinio skonio, tai vargu ar vėliau moksleivis pamėgs Nacionalinę filharmoniją ar meniškai vertingą šiuolaikinę populiariąją muziką.
Į klausimą, ar patinka muzikos pamokos, kodėl – 76% mokinių, atsakė teigiamai, motyvuodami tuo, kad patinka muzika, sužino apie ją tai, ko dar nežinojo, lanko muzikos mokyklą, chorą, nori tapti muzikantais, dainininkais. Tačiau 24% – nurodė neigiamą atsakymą, kadangi muzikos pamoka jiems yra neįdomi, reikia rašyti natas, nepatinka groti dūdele, dainuoti, nemėgsta liaudiškų dainų (8 paveikslas).
8 pav. Moksleivių požiūris į muzikos pamokas (%).
72,9% III-IV klasių moksleiviams patinka muzikos kūriniai, kuriuos jie klauso per muzikos pamokas, deja, 27,1% – atsakė neigiamai (9 paveikslas). Šie neigiami atsakymai dar kartą patvirtino, kad mokiniams įdomesnė yra ta muzika, kurios jie negirdi mokykloje per muzikos pamokas.
9 pav. Mokinių požiūris į muzikos pamokoje klausomą muziką (%).
Muzika yra ne tik malonus laisvalaikio leidimo būdas, bet ir efektyvi priemonė skatinanti dirbti našiau ir produktyviau. Esama kitų naudingų šalutinių muzikos efektų – sumažėja nuovargis, įtampa. Muzika vis dažniau medikų, psichologų taikoma kaip terapinė priemonė. Taigi pateikėme moksleiviams klausimą, kam jie klausosi šiuolaikinės populiariosios muzikos. 43% – atsakė, kad atsipalaiduotų, 34% – kad pasidžiaugtų muzika, 23% – kad įgautų energijos. Bendras atsakymų vaizdas pateiktas 10 paveiksle.
10 pav. Atsakymai, kam moksleiviai klausosi šiuolaikinės populiariosios muzikos (%).
Atlikdami tyrimą siekėme sužinoti, ar muzika moksleiviams yra svarbi. Į šį klausimą 41,2% – atsakė, kad labai svarbi, 32,9% – nurodė, kad muzika jiems yra svarbi, 24,7% – teigė, kad nelabai svarbi ir tik 1% – mano, kad nesvarbi (11 paveikslas).
11 pav. Ar muzika mokiniams yra svarbi (%).
…
21 dalis patalpinta: 2015-01-24